28 Nisan 2015 Salı

Kitap Yorumu // YABANCI

     Konusundan bahsedeyim önce. L'eihr adında bir gezegen var. Bunlar bizden daha gelişmiş falan. Klonlanmayı bulmuşlar vs. Dünya'yla bu gezegen arasında bir öğrenci değişim programı oluyor. Neden? L'eihrlılar ve Dünyayılar birbirini daha iyi tanısın diye. 3 adet l'eihrlı Dünya'ya geliyor ve bizim ana karakterimiz olan Cara'nın evinde de bir tanesi kalıyor ''Aelyx''.
Cara okul birincisi ve istediği üniversiteden burs almak için bu değişim programına katılıyor. İkinci kitapta da Cara, L'eihr'a gidiyor.

Kitap akıcıydı hızlı okunuyordu falan da okurken ben ne olacağını hiç merak etmedim. Öncelikle bana Aelyx'in aşırı mükemmel oluşu çok itici geldi. Gerçi kız da mükemmel sayılırdı. Çift olarak çok iticiler. Kitap çok saçma ilerledi (bence). Amerikan lise dizisi klişeleriyle, mükemmel erkek bi de üstüne aşırı havalı olması için uzaylıların eklendiği bir kitap. Özellikle kitabın bi bölümünü anlatmam lazım, ağlayacaksınız. 

Öğrenci değişim programıyla birbirlerinin kültürlerini öğrenmeye çalışırken bir de olayın içine cinsellik giriyor. Hani tamam uzaylılar falan, gezegen bulmuş yazar güzel, iyi de NEDEN UZAYLILARA ÖZEL SEVİŞME STİLİ BULDUN BE KADIN. 

     Merak ettiğinizi biliyorum onu da anlatayım. Aelyx, Cara'nın omuriliğinde ellerini gezdirip değişik noktalara dokunarak sürekli nabzını sayıyor, 90… 100…120 falan. Korkunç. Biri benim bu şekilde nabzımı saysa ağlardım, ciddiyim. Sonra Cara da çocuğun üstüne çıkıyor, öpüyor falan bizim buralarda böyle yapılır diye. 

     Sonuç olarak ben beğenmedim. Okumasam da olurmuş. Evet akıcıydı, kapağı da güzel ama konu ve içerik fazla iyi değildi.

2 yorum: